Marketing szöveg szolgáltatóknak

Marketing szövegírás

Marketing szövegírás

Hogyan hozzuk ki a legjobbat kreatív munkatársainkból?

2023. szeptember 05. - szolgáltatás marketing

Könyvtárnyi HR szakirodalmat lehetne felvonultatni az alkalmazottak motiválásával kapcsolatban, mégis egy-egy gyakorlati szakember pár soros nyilatkozatából gyakran sokszor többet tanulhatunk mi, elfoglalt vállalkozók.

Cikkünk elolvasása után egyértelmű eligazítást kaphatsz azzal kapcsolatban, hogyan ösztönözd kreatív munkatársaidat arra, hogy ötleteiket ne rejtsék magukba, hanem kreativitásukat aktívan használják, és a céged javára fordítsák.

Az ösztönzés alapvetően lehet anyagi és erkölcsi jellegű, sőt ezen belül léteznek pozitív és negatív elemei is. Például anyagi jutalmazás, teljesítmény elismerés vagy éppen pénzbeli elvonás, megrovás. Általánosan elterjedt motivációs eszközként tartják számon a pénzbeli jutalmazást. HR szakemberek azonban gyakran figyelmeztetnek: nem mindenkinél a pénz jelent hosszú távon ösztönző erőt ahhoz, hogy munkájában igazán odaszánt és alkotó legyen valaki. Különösen így van, ha kreatív dolgozókról beszélünk. Vajon miért? Miben más ez a tevékenység, mint más munkakör? Nézzük meg a továbbiakban!

Miben más a kreatív jellegű munka?

A kreatív munkatársak – legyen az művészet, grafika, design, marketing vagy média területen dolgozó alkalmazottak – sokszor túlhajszoltabbak, mint más munkakörben teljesítők, és gyakrabban küzdenek a kiégéssel. Igaz ugyanakkor az is, hogy jobban ki tudnak bontakozni egy adott munkakör során, mert sokkal inkább hobbynak érzik a tevékenységet, mint munkának. Ezért az önmegvalósításban élen járnak, szemben azzal, aki napi 8 óra munka után leteszi a ceruzát, elfelejtve ezzel minden céges ügyet és feladatot.

A kreatív szakmában azonban számtalanszor találkoznak azzal a problémával, hogy hasonlóan a vállalkozói léthez, elmosódik a határ munka és magánélet között, hiszen az ötleteket nem mindig lehet a munkaidőre lekorlátozni. Néha épp a zuhany alatt kattan be az a heurékapillanat, ami után egész nap csak sóvárgott az ember.

Persze az ihlet és az ötlet még koránt sem jelentik a munkakör végét, hiszen a kreatív munka nem pusztán kreatívkodást jelent, hanem sokszor kőkemény és következetes munkát. Edison óta jól tudjuk, hogy a sikerhez 1% ihlet 99% veríték szükséges.

Hogyan vegyük rá munkatársunkat, hogy kreativitását használja munka közben?

„A kreatív dolgozókat leginkább sikerrel lehet motiválni – vallja Keresnyei János, a Kreatív Ipari Klaszter elnöke, és a Kerko-Média Kft. ügyvezetője. A média szakember szerint attól nem lesz kreatívabb valaki, ha több pénzt kap, a legjobb inspiráció egyértelműen a siker.

“A kreatív dolgozókat leginkább sikerrel lehet motiválni.”

A közös gondolkodás és a közös alkotás öröme adhat szárnyalást a dolgozók kreativitásnak és munkakedvének. Fontos továbbá az is, hogy az alkotó személye vagy az ötletgazda mindig kerüljön név szerint publikálásra, hiszen egy cég önmagában nem lehet kreatív, csak a benne dolgozó személyek lehetnek kreatívak. Egy igazán briliáns ötlet mindig személyhez fűződik. Alapvető szempont, hogy a dolgozó önmagában is sikerként könyvelje el az elért eredményeket, így tudja csak fenntartani a motiváltságát – tette hozzá a kreatív menedzser.

Rubinszky Andrea a pécsi Rubinszki Reklámstúdió ügyvezetője szerint a kreativitást nem lehet anyagi eszközökkel ösztönözni. A pénzügyi támogatás leginkább a cég gondoskodó hozzáállását és megbízhatóságát mutatja, nem a kreativitás kibontakoztatását szolgálja. Reklámstúdiójában bevált szokás például, hogy grafikai tervezés feladatára egy női és egy férfi dolgozót alkalmaznak, hogy a különböző szemléletmódnak megfelelő jó ötletek felszínre tudjanak törni.

Az üzletasszony elmondása szerint egy cégvezető példamutatásával tud a leginkább ösztönözni, és felpörgetni az alkalmazottak munkakedvét. Ha a vezetőn azt látják, hogy emberséges, ugyanakkor következetes, és odateszi magát a mindennapokban, akkor a jó példa ragadós. Ha pedig egy kreatív dolgozó lelkes, akkor jönnek a legjobb ötletei.

“A példamutatás kiváló ösztönző.”

Mi adhat szárnyalást egy kreatívnak?

  • A sikerben való osztozás öröme
  • Önmegvalósítás lehetősége
  • Alkotó munkahelyi légkör
  • Cégvezető példamutatása, hozzáállása
  • Név szerinti említés és elismerés

Összességében elmondhatjuk: ha kreatív munkatársakról van szó, akkor egyértelműen a pozitív ösztönzés eszközeit érdemes bevetni. A gyakorlat is azt támasztja alá, hogy a pénzügyi ösztönzők helyett érdemes inkább a kreatív munkatársak egyedi igényeire odafigyelni. Ez egy olyan befektetés, ami a mindennapi munka során garantáltan megtérül.

 

Felhasznált irodalom: 
http://www.theglobeandmail.com/life/more-creative-work-means-more-stress/article4389650/

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszovegiras.blog.hu/api/trackback/id/tr8218208031
süti beállítások módosítása