Marketing szöveg szolgáltatóknak

Marketing szövegírás

Marketing szövegírás

3 tipp, amivel gatyába rázhatja honlapját!

2023. szeptember 05. - szolgáltatás marketing

Az év eleji időszak remek alkalom arra, hogy minden vállalkozás rendbe tegye a honlapját. Nap mint nap a munka hevében általában nincs rá idő, hogy folyton elemezgessük a hatékonyságát. Érdemes azonban időnként felülvizsgálni, hogy vajon hozza-e a kívánt eredményeket, hiszen az egyik legfontosabb marketing eszközről van szó.

Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony legyen. Ma már szerencsére egyre több cég döbben rá, hogy egyáltalán nem mindegy például:

  • hogyan épül fel a honlap tartalom,
  • mennyire megnyerő a dizájn,
  • milyen gyakran frissül a honlap,
  • mennyire hatékony,
  • mennyi látogatója van.

Egy használhatatlan weblap sajnos sokkal többet árt, mint ahogy azt első ránézésre gondolnánk.

Miért ártalmas egy használhatatlan weblap?

  • Bizalmatlanságot ébreszt az érdeklődőben,
  • Elmaradt hasznot termel,
  • Rontja a cég imázsát,
  • Plusz egy indok, hogy miért a konkurenst válassza a vevő.

 

Mit tehet az, akinek olyan weblapja van, ami nem termel semmilyen bevételt?

Ha a honlap nem növeli a bolt forgalmát vagy alacsony látogatottsággal rendelkezik, az már éppen elég ok arra, hogy komolyabb vizsgálatnak vessük alá az oldalt. Sokan még azt sem tudják, mennyi látogatójuk van egy hónapban. Most nézzük meg, minek kellene utána nézni egyáltalán: 

  1. Kinek a készülékében van a hiba?
    Első körben érdemes tájékozódni, hogy mi a konkrét probléma, hol lehet a hiba: például kevés a látogató, vagy éppen sok látogató, de kevés ebből a megrendelés és az árajánlatkérés. Az is gyakori probléma, hogy nem az a réteg akar nálunk vásárolni, akiket el szeretnénk érni a szolgáltatásunkkal.

Azzal sem árt tisztába lenni, hogy mik a trendek, milyen változások történtek a régi honlap elkészítése óta. Gondoljunk csak a webdesign vagy a honlap felépítésének változására, vagy jó példa erre a mobilra való optimalizálás kérdése is.

  1. Mi újság a konkurensek háza táján?
    Érdemes időnként megnézni a konkurensek weblapját is. Nem azért, hogy megtudjuk, mit lehet koppintani róluk, hanem inkább azért, hogy képbe kerüljünk és egy kicsit vevő szemszögből nézzük a versenytársakat.

Képzeljük magunk elé: hogyha egy potenciális vevő érdeklődik, és információt keres, vajon milyen ajánlatokkal vagy honlapokkal fog még találkozni rajtunk kívül. Ha kicsit elemezzük, hogy a látogató problémájára milyen megoldások jöhetnek szóba, könnyebb lesz eldönteni, nekünk mit kellene javítanunk. Ahelyett, hogy egymást másolnák a versenytársak, inkább azt kellene kitalálni, mivel lehetnének mások, jobbak vagy többek, mint az átlag, mivel tűnhetnénk ki a versenytársak közül.

  1. Honlapdiagnózis szakértőktől
    Sokat segíthet egy honlapanalízis is. Általánosan elmondható, hogy a neten kétféle honlapelemzéssel találkozhatunk. Az egyik a marketing szempontok szerint vizsgálja a weblapot, a másik informatikai, vagy keresőoptimalizálás oldalról veszi górcső alá a kiszemelt weboldalat.

A marketing szemléletű honlapdiagnózis általában magába foglalja a tartalom, a honlapszöveg, a design, a webergonómia, és a honlapfelépítés elemzését.

Az informatikai analízis technikai elemzést takar. Vizsgálja a felépítést, a forráskódot vagy a konfigurációt, és azt is, hogy a honlap mennyire felel meg a keresők elvárásainak: bejárható-e a weboldal a kereső robotok számára, miyen gyors annak betöltődése és mennyire helyesen optimalizált egy-egy kulcsszóra.

Honlapelemzést ingyenes és fizetős formában is találhatunk a neten. Ha valaki már rendelkezik egy nem működő weblappal, az nagyon jól tudja, hogy érdemes rááldozni némi pénzösszeget annak érdekében, hogy a nem működő weboldalból hatékony ügyfélszerző marketing eszköz legyen.

Röviden összegezve, ha kiderülnek a hibák, az csak jót hoz, hiszen a hibákból tanulni lehet. Cél az, hogy a tájékozódás és a diagnózis felállítása után sem dőljünk hátra, hanem szisztematikusan kezdjük el kijavítani a hibákat, úgy, hogy az ügyfélszerző gépezet minél előbb beinduljon.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszovegiras.blog.hu/api/trackback/id/tr1618207945
süti beállítások módosítása