Marketing szöveg szolgáltatóknak

Marketing szövegírás

Marketing szövegírás

Szakmai PR cikk, a bizalomépítés nagyágyúja

2023. szeptember 05. - szolgáltatás marketing

Melyik a leghatékonyabb megjelenési forma egy kisvállalkozás számára? Erre nem könnyű a válasz, hiszen ez sok mindentől függ. Létezik azonban egy olyan módszer, amivel könnyen sikereket érhet el akár kereskedő, akár szolgáltatást végző a vállalat. Erről az egyszerű eszközről lesz szó a továbbiakban.

Ha be akarjuk mutatni egy cég működését, akkor szokott szóba jönni a PR cikkírás. Sokak szerint a PR cikk unalmas. Meglehet, így van, de akkor az nem jó PR cikk. Be lehet mutatni egy céget úgy is, hogy közben álomba ringatjuk az olvasót, de úgy is, hogy közben megjön a kedve ahhoz, hogy tovább olvasson róla, például megnézze a cég honlapját.

A PR cikknél még jobb, ha szakmai PR cikket jelentetünk meg a vállalkozásról. Az a jó szakmai PR cikk, ami támogatja az eladást, népszerűsítést. Ahol az írás nem közvetlenül a cégről, annak szolgáltatásairól, hanem olyan szakmai kérdésről, már-már közérdekűnek számító problémáról és annak megoldásáról szól, ami felmerülhet az adott tevékenységgel kapcsolatosan. A használható, érthető tájékoztatást ugyanis a vevők mindig pozitívan értékelik.

Ilyenkor nem azt érzi az olvasó, hogy megint csak eladni akarnak nekik valamit, hanem azt éli át, hogy az ő egyéni problémáira, kérdéseire találják meg a választ. A kedvező vásárlói döntés meghozatalánál ennek nagy jelentősége van. Miért fontos, hogy szektorunkat érintő témában rendszeresen szakmai cikkek jelenjenek meg?

3 +1 érv a jó szakmai PR cikk mellett

  1. Szakértőként való megjelenés
    Sok tevékenységi terület van, ahol a megrendelők hozzáértő szakembertől szeretnek vásárolni. Sok műszaki cég szereti például hangsúlyozni: nem elég, ha a szakmához értőnek látszik valaki, bizony annak is kell lennie, hiszen ez vezet el a megrendelők bizalmának elnyeréséhez. Ez valóban így van, azonban ennek ellenkezője is éppúgy igaz. Ugyanis hiába ismeri valaki behatóan szakmája minden apró részletét, ha megrendelők erről nincsenek meggyőződve. Ha valaki nem látszik hozzáértőnek, attól nem szívesen kérnek saját problémáikkal kapcsolatos tanácsot sem.
  2. Hírnév erősítés
    A szakmai PR cikkek másik előnye, hogy növelik az ismertséget és hírnevet építenek ki az olvasók körében. Ez azért fontos, mert az emberek többsége a számára ismeretlen személytől, cégtől idegenkedik vásárolni, azt részesíti előnyben, akinek a nevét többször hallotta.
  3. Bizalomépítés
    A szakmai írásoknak egyértelműen bizalomerősítő szerepük van. Ez főként a szolgáltatást nyújtó vállalatoknál elengedhetetlen, hiszen a termékértékesítéssel ellentétben, amikor valamilyen szolgáltatást rendelünk meg, tulajdonképpen csupán egy ígéretet vásárolunk meg és reménykedünk, hogy azt fogjuk kapni, amiben előzetesen megegyeztünk. Ez viszont mindenképpen már meglévő bizalmat feltételez az ügyfél részéről.
  4. A Google is szereti a releváns tartalmat
    Az értékes tartalom a keresőkben való megjelenés miatt is fontos szempont. Ha különböző minőségi tartalommal rendelkező portálon szakértő cikkeket helyezünk el, és onnan link mutat a weblapunkra, az még a Google szemében is dicséretet jelent.

Ahhoz, hogy a fentiek maradéktalanul teljesüljenek, érdemes legalább negyedévente szakmai írást közzétenni, hiszen a szaksajtóban való megjelenés egyik fontos eleme a rendszeresség. Azonban ha következetesen fenntartjuk a folyamatosságot, olvasóink szemében olyan megbízható, hiteles szakemberekké válik cégünk, akihez érdemes fordulni bármilyen kérdésről vagy megrendelésről is legyen szó. Azt gondolom, hogy a legtöbb vállalatnak erre a mai világban mindennél inkább szüksége van.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszovegiras.blog.hu/api/trackback/id/tr8618208035
süti beállítások módosítása